Dit is BrabantZorg

Elke dag zo fijn mogelijk. Dat is wat ons elke dag drijft bij de ondersteuning van bewoners en cliënten én dat is wat we willen voor onze medewerkers. Bij BrabantZorg bieden we elke dag vanuit 33 locaties ondersteuning, welzijn, zorg en wonen op maat aan gemiddeld 11.000 cliënten in de regio Oss, Uden, Meierijstad en Den Bosch/Bommelerwaard. ​Wij doen dit voor mensen die verpleeghuiszorg, dagbesteding, (huishoudelijke) thuiszorg, revalidatie- en/of herstelzorg nodig hebben. We zoeken daarbij naar mogelijkheden om een zo fijn mogelijke dag te bieden. We bieden dit samen met cliënten en hun naasten, onze vrijwilligers en vanuit kleine teams met betrokken medewerkers.

Het verhaal van BrabantZorg

Dit is het verhaal van BrabantZorg. We zijn ervan overtuigd dat we samen de uitdagingen van de toekomst aankunnen om Elke dag zo fijn mogelijk waar te maken.

Screenshot 2024 05 22 10.15.10
Screenshot 2024 06 12 09.41.54
Logo EDZFM met richtingwijzers

Elke dag zo fijn mogelijk, zo doen we dat

Een zo fijn mogelijke dag bereiken we samen, met hulp van naasten, medewerkers, vrijwilligers en betrokkenen uit de omgeving. En onze vier richtingwijzers helpen ons daarbij:

HR BrbZrg Watersteeg 3sept 3972

Ik vraag het u

Dat betekent dat we de cliënt altijd vragen wat een dag de moeite waard maakt. Daarbij vertrekken we niet vanuit de ziekte of een beperking, maar juist vanuit de wensen, mogelijkheden en interesses van de cliënt.

Image00013 min

Ik ken u echt

Dat betekent dat we ons verdiepen in wat de cliënt altijd graag heeft gedaan en dat we daar met onze zorg op aansluiten en zoveel mogelijk ruimte voor eigen regie en zelfstandigheid bieden.

Ik werk met u samen

Onze medewerkers en vrijwilligers werken samen met de cliënt, en met de familie, naasten en bekenden. Want zij kunnen en willen vaak meedenken en meehelpen. Samen kijken we naar wat er mogelijk is en wie wat kan betekenen. ‘SamenZorg’ - zo noemen we dat.

Screenshot 2024 05 23 16.24.17

Ik versta mijn vak

In dat samenspel voegen onze collega’s hun kennis en ervaring toe. Die professionele zorg is onmisbaar.

Corte foort balkon

Bij BrabantZorg zijn we volop bezig met de uitdagingen die spelen in de zorg. Bijvoorbeeld de dubbele vergrijzing en het tekort aan zorgmedewerkers. Zo kijken we hoe zorgtechnologie ondersteuning kan bieden, hoe we de zorg anders kunnen organiseren, en welke nieuwe samenwerkingen we aan kunnen gaan op het gebied van wonen, zorg en welzijn.
Op de foto: locatie Corte Foort in Oss

Hieronder zie je een video hoe miMakker Sofie Bijoux Elke dag zo fijn mogelijk maakt voor bewoners. Aan de rechterkant zie je hoe vrijwilliger Greet dit doet. Klik op de afbeelding om de video te bekijken,

Plattegrond samenwerkingsgebied

Overzicht BrabantZorg locaties

BrabantZorg biedt vanuit 33 locaties ondersteuning, welzijn en zorg en wonen op maat. Ben je benieuwd welke locaties dit zijn? Bekijk ze hieronder.

Bekijk hier de brabantzorg locaties >>